Віра Бахаї

На фото: Посол Хан Чунг Хі (ліворуч) заступник постійного представника Республіки Корея при ООН, Даніель Перелл (в центрі) представник Міжнародного співтовариства бахаї при ООН, Доктор Чжин Хі Кім (праворуч), член Консультативної ради UNAI, на недавньому семінарі «Глобальна громадянська освіта» в штаб-квартирі ООН.Нью-Йорк, 15 червня, Постійні місії ООН з Франції, Кореї, Нігерії, Катару та Сполучених Штатів організували семінар під назвою «Глобальна громадянська освіта для справедливого, мирного, всеосяжного і стійкого миру», що відбувся в штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку. Міжнародне співтовариство бахаї і ЮНЕСКО були серед семи НУО та організацій системи ООН, які спільно спонсорували дану подію. У семінарі, заархівованому на UN Web TV, дипломати, представники ООН та громадянського суспільства вели діалог про виховання глобального громадянства. Акцент був зроблений на освіту, яке актуалізує загальнолюдські цінності, які сприяють будівництву більш мирного і стабільного майбутнього.

Деніел Перелл, представник Міжнародного співтовариства бахаї при ООН, виступив модератором другої сесії, в ході якої дискусії були орієнтовані на роботу з вивчення моделей освіти в дусі глобального громадянства.

У своєму короткому вступному коментарі, пан Перелл пов'язав глобальне громадянство з принципом єдності людства, який він охарактеризував як такий що має матеріальний і духовний вимір, цитуючи відомий уривок зі священних Писань Бахаї: «Земля - одна країна, і людство - її громадяни». «Глобальна громадянська освіта здобуває широку підтримку на рівні концепції, - сказав він, - проблеми приходять, коли ми говоримо про те, як це виглядає на практиці». Семінар, пояснив він, був майданчиком для обміну думками та досвідом між представниками різних інститутів і сфер діяльності, а також місцем для сприяння взаєморозумінню.

Г-н Про Чжун, Посол Республіки Корея в ООН, зробив вступні зауваження до семінару. «Глобальна освіта громадянства тепер більш широко визнана в контексті базової парадигми щодо ролі освіти у двадцять першому столітті, - заявив він, - беручи до уваги гостру необхідність вирішення глобальних проблем, таких як екстремізм із застосуванням насильства, глобальна громадянська освіта розділяє важливість спільного розуміння універсальних цінностей, таких як справедливість, гідність і права людини, гендерна рівність і культурне розмаїття». Посол також  тісно пов'язав глобальну освіту громадянства зі стійкістю і пояснив, що вона була «включена в цілі сталого розвитку ООН як важливий аспект розвитку для всіх».

У заході взяли участь ряд членів комісії, у тому числі дипломати з країн-спонсорів, представників громадянського суспільства та експертів в галузі освіти. Серед тем, які обговорювалися, була ідея, що освіта сама по собі не обов'язково призводить до конструктивної участі в житті суспільства. Досягнутий консенсус серед учасників дискусії, що освіта має включати загальнолюдські цінності, якщо вона хоче привести до почуття відповідальності за добробут суспільства, як на місцевому, так і на міжнародному рівнях.
Один з учасників дискусії, представник Секретаріату Організації Об'єднаних Націй Раму Дамодаран, розповів про важливу роль, яку громадянське суспільство відіграє в поширенні нових ідей в Організації Об'єднаних Націй. Він зазначив, наприклад, що серед перших згадок концепції «світового громадянства» як елемента сталого розвитку, стала заява Міжнародного співтовариства бахаї в 1993 на першій сесії комісії ООН зі сталого розвитку.

В останні роки ідея виховання глобального громадянства набула більшого значення саме через його включення в пропоновані цілі сталого розвитку, які закликають «всіх учнів отримати знання та навички, необхідні для сприяння сталому розвитку», в тому числі - сприянню «глобальному громадянству».

Генеральний секретар ООН Пан Гі Мун у 2012 році запустив першу глобальну освітню ініціативу (GEFI), яка прагне стимулювати активізацію зусиль щодо досягнення глобальних цілей у сфері освіти. Зміцнення глобального громадянства є однією з трьох пріоритетних цілей, на яку орієнтована програма.

Переглянути флайер програми і концептуальної записки можна тут (PDF).

Переклад з англійської.
Оригінал статті - http://news.bahai.org/story/1058