Віра Бахаї

Доктор Джанаки Палто МакГілліган (ліворуч) розмовляє з  з доктором Ширін Махалаті14 квітня 2015, Індор - У Індоре близько 90 учених, фахівців-практиків у галузі розвитку, а також студенти зібралися на семінарі 7 квітня, щоб дослідити напрямок планування і політики розвитку в Індії. В організованому кафедрою досліджень бахаї в галузі розвитку Університету Делі Ахілія в Індоре семінарі під назвою «Застосовуючи духовні принципи і наукові методи в практиці розвитку» взяли участь провідні мислителі, щоб дослідити, як підійти комплексно до соціального та економічного розвитку в країні і яким чином його переваги будуть поширюватися на всі верстви суспільства на рівних умовах.

У ході підготовки до семінару учасники дискусії вивчили документ, який сприяв дискусії протягом дня, підготовлений Інститутом досліджень в області глобального процвітання на основі досвіду індійської організації розвитку, «Сева Мандір». Документ під назвою «Нехай знання зростає в наших серцях: Застосування духовних принципів у практиці розвитку» описує зусилля «Сева Мандір» щодо застосування духовних принципів і наукових методів у досягненні соціальних перетворень.


Семінар розпочався з урочистого запалювання світильника, символічної дії, що означає, що тьма невігластва і зневіри розвіялася. Ректор університету доктор Д.П. Сінгх, який виступив з вітальною промовою, задав тон обговоренню, що висвітлює необхідність переорієнтації планів і стратегій, які повинні бути заснованими на нефрагментовані концепції людини.

В тематичній дискусії пан Шраван Гарг, головний журналіст, зазначив, що Індії необхідно домогтися об'єднання систем наукових і релігійних знань, щоб прокласти шлях розвитку, якому вдасться уникнути небезпеки матеріалізму і споживацтва з одного боку і релігійного фундаменталізму з іншого. Крім того, в ході дискусії доктор Ранджана Сегал, професор Школи соціальної роботи Індора, попередив, що наслідки виключно економічного розвитку, що йде врозріз з багатою духовною спадщиною країни, можна побачити в посиленні «нетерпимості, корупції, тероризму та злочинності, особливо щодо жінок» .
При обговоренні цих духовних принципів, що мають особливе значення для практики розвитку, доповідачі назвали в числі іншого єдність людства і взаємозв'язок людини з природою.

«Щоб розвиток був досить ефективним, воно повинно торкнутися серце, а щоб торкнутися серце, необхідна атмосфера любові та єдності. Робота з розвитку спирається на єдність, і воно повинно зміцнювати цю єдність », заявила д-р Джанаки Палто МакГілліган, бахаї, що практикує розвиток, нагороджена нещодавно урядом Індії однією з найвищих цивільних нагород країни - Падма Шрі - на знак визнання її роботи. Експерти також обговорили відносини між багатством і розвитком і розкрили духовні принципи, які допомагають зрозуміти суть відповідального ставлення до багатства.

Д-р Ганеш Лівадія, директор Школи економіки Університету, зазначив, що з часів Адама Сміта розвиток прирівнювалося до виробництва благ. «Ринок був визнаний самим ефективним і справедливим інструментом, як для покупця, так і для продавця», заявив він. Тим не менш, він додав, що це може бути реалізовано тільки за умови досконалої конкуренції на ринку - теоретичний критерій, який ніколи не був реалізований на практиці.

«Те, що ми бачимо сьогодні», заявив він, «це крах ринку. Створення матеріальних благ перестало залежати від міркувань етики в результаті експлуатації і несправедливості». Коментуючи сліпу гонитву за економічним зростанням, г-н Гарг пояснив, що це призвело до порушення основних відносин, на яких будується благополуччя людей. «Мільйони людей в Індії відчувають почуття благополуччя завдяки культурі і духовності, а не економічному добробуту. Їх відчуття благополуччя корениться в їх середовищі існування, з якої вони черпають загальні для всіх засоби до існування. Коли в ім'я економічного розвитку люди переїжджають зі своєї землі і позбавляються своїх водних ресурсів або лісів, вони відстають не тільки матеріально, а й соціально, емоційно і духовно».

Доктор Араш Фазлі, співробітник кафедри бахаї, додав, що, коли ми не усвідомлюємо духовних зв'язків, які пов'язують нас один з одним і з навколишнім середовищем, окремим особам, що діють виключно з власних інтересів, більше не має сенсу максимізувати особисту вигоду. «Розвиток слід розглядати як колективне підприємство, в якому ми прагнемо до нашого власного благополуччя шляхом служіння загальному благу. Безкорисливий дух служіння стає нашим стимулом», заявив д-р Фазлі.

Хоча експерти визнають, що мета створення альтернативного шляху розвитку, що об'єднує науку і релігію, здається лякаючою, серед виступаючих виникла згода, що обговорення такого роду, що залучає все більше число зацікавлених громадян, було своєчасним і життєво важливим. «Процеси глобалізації приймають цю матеріалістичну модель розвитку в одній країні за іншою», заявив пан Гарг. «Ми повинні знайти модель розвитку, що відповідає нашому моральному вигляду, але також засновану на науці. Нам необхідно відкритися світові та отримати від нього найкраще, не втрачаючи при цьому того, що у нас є».

Коментуючи семінар, д-р Ширін Махалаті, завідувач кафедри бахаї, зазначив, що для студентів і викладачів, які брали участь у семінарі, захід дав можливість поміркувати про шляхи подолання обмежень матеріалістичної моделі розвитку через визнання основоположної ролі духовних принципів і наукових методів у розвитку цивілізації.

Переклад з англійської - Дар'я Корпачева

Оригінал статті http://news.bahai.org/story/1050